Aktualnie jesteś na: strona główna > artykuły > WYBORY ŁAWNIKÓW NA KADENCJĘ 2016-2019
2015-05-26
Kandydatów na ławników mogą zgłaszać Radzie Miejskiej w Choroszczy:
1) prezesi właściwych sądów;
2) stowarzyszenia, inne organizacje społeczne i zawodowe, zarejestrowane na podstawie przepisów prawa, z wyłączeniem partii politycznych;
3) co najmniej pięćdziesięciu obywateli mających czynne prawo wyborcze, zamieszkujących stałe na terenie gminy dokonującej wyboru.
Uprzejmie prosimy o szczegółowe zapoznanie się z WARUNKAMI ZGŁASZANIA KANDYDATÓW NA ŁAWNIKÓW DO SĄDÓW POWSZECHNYCH W KADENCJI 2016-2019.
Zgłoszenia kandydatów na ławników są przyjmowane przez Radę Miejską w Choroszczy, za pośrednictwem Sekretariatu Urzędu Miejskiego w Choroszczy:
Urząd Miejski w Choroszczy
16-070 Choroszcz
ul. Dominikańska 2
tel. 85 713 22 00
Szczegółowych informacji w tej sprawie udziela insp. Ewa Łukaszewicz – Biuro Rady Miejskiej w Choroszczy: UM w Choroszczy, ul. Dominikańska 2, pok. nr 19; tel.: 85 713 22 19.
WAŻNE: zgłoszenia kandydatów, które wpłyną do Rady Miejskiej w Choroszczy po 30.06.2015, a także zgłoszenia niespełniające wymagań formalnych, zostaną pozostawione bez dalszego biegu.
Przywrócenie terminu do zgłoszenia kandydatów jest niemożliwe.
Pozostawienie zgłoszenia bez dalszego biegu, Rada Miejska stwierdza w drodze uchwały.
PROCEDURY I DOKUMENTY:
Zgłoszenia kandydata na ławnika należy dokonać na Karcie zgłoszenia na kandydata na ławnika i dołączyć następujące dokumenty:
a) informację z Krajowego Rejestru Karnego dotyczącą zgłaszanej osoby;
b) oświadczenie kandydata, że nie jest prowadzone przeciwko niemu postępowanie o przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe;
c) oświadczenie kandydata, że nie jest lub nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej, a także, że władza rodzicielska nie została mu ograniczona ani zawieszona;
d) zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia, wystawione przez lekarza, o którym mowa w art. 55 ust. 2a Ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz.U. z 2008 r. Nr 164, poz. 1027 z późn. zm.), stwierdzające brak przeciwwskazań do wykonywania funkcji ławnika;
UWAGA!
„Art.55 2a. Świadczeń z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej może udzielać lekarz, z którym Fundusz zawarł umowę o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej albo który jest zatrudniony lub wykonuje zawód u świadczeniodawcy, z którym Fundusz zawarł umowę o udzielanie świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej:
1) posiadający tytuł specjalisty w dziedzinie medycyny rodzinnej lub
2) odbywający szkolenie specjalizacyjne w dziedzinie medycyny rodzinnej, lub
3) posiadający specjalizację II stopnia w dziedzinie medycyny ogólnej, lub
4) posiadający specjalizację I stopnia w dziedzinie medycyny ogólnej, lub
5) posiadający specjalizację I lub II stopnia lub tytuł specjalisty w dziedzinie chorób wewnętrznych, lub
6) posiadający specjalizację I lub II stopnia lub tytuł specjalisty w dziedzinie pediatrii - w zakresie swoich kwalifikacji potwierdzonych odpowiednimi dokumentami, z zastrzeżeniem art. 14 ustawy z dnia 24 sierpnia 2007 r. o zmianie ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 166, poz. 1172), zwany dalej „lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej”.
e) dwa zdjęcia, zgodne z wymogami stosowanymi przy składaniu wniosku o wydanie dowodu osobistego.
UWAGA!
Zgodnie z ROZPORZĄDZENIEM MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH z dn. 29.01.2015 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz sposobu i trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu:
„Na podstawie art. 54 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych (Dz. U. Nr 167, poz. 1131, z późn. zm.2) § 7. 1. Do wniosku załącza się kolorową fotografię osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego o wymiarach 35 × 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami – o ile nie występują przesłanki, o których mowa w art. 29 ust. 2-4 ustawy.”
WAŻNE:
- dokumenty wymienione w pkt. 1-4 powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 30 dni przed dniem zgłoszenia;
- jeśli kandydat na ławnika zgłaszany jest:
- przez stowarzyszenie, inną organizację społeczną lub zawodową, zarejestrowaną na podstawie przepisów prawa, do Karty zgłoszenia na kandydata na ławnika należy dołączyć również aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego albo odpis lub zaświadczenie potwierdzające wpis do innego właściwego rejestru lub ewidencji dotyczące tej organizacji; dokumenty te powinny być opatrzone datą nie wcześniejszą niż 3 miesiące przed dniem zgłoszenia;
- przez obywateli – do Karty zgłoszenia na kandydata na ławnika, należy dołączyć również Listę osób zgłaszających kandydata na ławnika, zawierającą: imię (imiona), nazwisko, numer ewidencyjny PESEL, miejsce stałego zamieszkania i własnoręczny podpis każdej z pięćdziesięciu osób zgłaszających kandydata. Osobą uprawnioną do składania wyjaśnień w sprawie zgłoszenia kandydata na ławnika przez obywateli jest osoba, której nazwisko zostało umieszczone jako pierwsze na liście.
*
Przed przystąpieniem do wyborów, Rada Miejska w Choroszczy uchwałą powoła zespół, który przedstawi na sesji Rady Miejskiej w Choroszczy swoją opinię o zgłoszonych kandydatach, w szczególności w zakresie spełnienia przez nich wymogów określonych w ustawie.
Wypełnioną Kartę zgłoszenia na kandydata na ławnika wraz z wymaganymi dokumentami, trzeba złożyć do Rady Miejskiej w Choroszczy, za pośrednictwem Sekretariatu Urzędu Miejskiego w Choroszczy: 16-070 Choroszcz, ul. Dominikańska 2, pok. nr 14; tel. 85 713 22 00.
Wzór Karty zgłoszenia na kandydata na ławnika jest dostępny w Sekretariacie Urzędu Miejskiego w Choroszczy: 16-070 Choroszcz, ul. Dominikańska 2, pok. nr 14; tel. 85 713 22 00 oraz na stronie: www.choroszcz.pl.
Szczegółowych informacji udziela insp. Ewa Łukaszewicz – Biuro Rady Miejskiej w Choroszczy: 16-070 Choroszcz, ul.
Dominikańska 2, pok. nr 19; tel.: 85 713 22 19.
Załączniki:
- Ustawa: Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. 2015 r., poz. 133 t.j.)
- Wzór Karty zgłoszenia na kandydata na ławnika
- Wzór Listy osób zgłaszających kandydata na ławnika
- Wzór Oświadczenia 1
- Wzór Oświadczena 2