34. Jarmark Dominikański – zapisy wystawców

Zapraszamy wystawców: handlowców, rękodzielników, twórców ludowych, edukatorów czy restauratorów do zgłaszania swoich stoisk jako wystawców podczas 34. Jarmarku Dominikańskiego w Choroszczy. W tym roku 34. Jarmark Dominikański w Choroszczy odbywa się w niedzielę 6 sierpnia br. Zapisy wystawców prowadzi Miejsko-Gminne Centrum Kultury i Sportu w Choroszczy – od 3 lipca br. do wyczerpania miejsc; Ze szczegółowymi zasadami można zapoznać się poniżej oraz w Regulaminie dołączonym do artykułu.

34. Jarmark Dominikanski_zapusy wystawców.jpg

Jarmark Dominikański jest największą doroczną imprezą o charakterze handlowo-kulturalnym, odbywającą się nie tylko w Choroszczy, ale także w innych miastach Polski. Związany jest z obchodami święta św. Dominika (6 sierpnia). W Choroszczy, impreza jest najważniejszym wydarzeniem kulturalnym i promocyjnym miasta i gminy. Jarmark Dominikański w Choroszczy to oferta różnego rodzaju wystawców, promujących regionalne rękodzieło oraz kulinaria, to także cykl koncertów muzycznych w wykonaniu artystów lokalnych i zaproszonych gwiazd, animacje skierowane do rodzin z dziećmi oraz okazja do spotkań z przedstawicielami instytucji partnerskich. W tym roku wydarzenie odbędzie się dokładnie w niedzielę 6 sierpnia, tradycyjnie na terenie Parku Muzeum Wnętrz Pałacowych w Choroszczy.

Na 34. Jarmark Dominikański swoje stoiska mogą zgłaszać sprzedawcy, twórcy ludowi i rzemieślnicy artystyczni, kupcy, posiadający w swojej ofercie wyroby związane z kulturą ludową i rękodziełem, przedstawiciele restauratorów mających w ofercie potrawy oraz napoje regionalne, wytwórcy przedmiotów sztuki i dawnych wyrobów użytkowych lub innych podmiotów, a także instytucje edukacyjne.

Wystawcy, zainteresowani udziałem w 34. Jarmarku Dominikańskim, w celu uzyskania informacji mogą kontaktować się z biurem pod numerem telefonu: 725 357 788. Zgłoszenia przyjmowane są od poniedziałku 3 lipca – do wyczerpania miejsc, w godzinach 9:00-15:00 (z wyłączeniem sobót i niedziel).

Najważniejsze zasady udziału wystawców w 34. Jarmarku Dominikańskim:

  1. W ramach Kiermaszu zostaną zorganizowane strefy wystawców: HANDLOWA, RĘKODZIELNICZA, GASTRONOMICZNA, PROMOCYJNA (o charakterze edukacyjnym).
  2. Warunkiem uczestnictwa w Jarmarku Dominikańskim w Choroszczy jest zgłoszenie wystawcy u Organizatora tylko i wyłącznie telefonicznie pod numerem: 725 357 788. Zapisy ruszają 3 lipca 2023, będą się odbywały w dni robocze od pon. do pt. w godzinach 9:00-15:00. Ostatni dzień zapisów to 31 lipca 2023.
  3. Wystawca, dokonujący zapisu, zobowiązuje się do dostarczenia wypełnionej KARTY ZGŁOSZENIOWEJ (do pobrania poniżej) drogą e-mail na adres: kultura@choroszcz.pl, albo osobiście do siedziby Organizatora, najpóźniej w momencie wjazdu na plac Jarmarku. Podpisanie karty zgłoszeniowej jest równoznaczne z zaakceptowaniem REGULAMINU WYSTAWCÓW. Przy zapisie należy telefonicznie potwierdzić swój asortyment. Osoby zwolnione z opłat zobowiązane są okazać podczas imprezy aktualną legitymację członkowską Stowarzyszenia Twórców Ludowych.
  4. W Kiermaszu mogą wziąć udział pełnoletnie osoby indywidualne oraz koła gospodyń wiejskich, stowarzyszenia, podmioty prowadzące działalność gospodarczą.
  5. Podczas Kiermaszu dozwolona jest sprzedaż artykułów spożywczych, jak i przemysłowych, m.in.: wyrobów cukierniczych, wypieków, bakalii, słodyczy, pamiątek, rękodzieła, ceramiki artystycznej, wyrobów regionalnych, usług gastronomicznych w postaci małych poczęstunków. Wystawcy dokonują sprzedaży w imieniu własnym.
  6. Mapka z podziałem na strefy stoisk będzie dostępna na stronie: choroszcz.pl.
  7. Uczestnik ma obowiązek zapisania się do danej strefy (jak w punkcie 4 Regulaminu), a kolejność ustawiania stoisk zostanie ustalona przez Organizatora. Rozstawianie stoisk rozpocznie się od godziny 7:00, po uprzednim zgłoszeniu się do Biura Jarmarku. Samowolne ustawienie przez Wystawcę stoiska przed godziną, 7:00 skutkować będzie usunięciem Wystawcy z Kiermaszu.
  8. Opłaty za stoisko:
  • za stoisko handlowe o wym. 3x3m wynosi 200 zł brutto; w przypadku większego stoiska obowiązuje wielokrotność tej kwoty – tj. opłata za każde kolejne stoisko handlowe (3x3m) wynosi kolejne 200 zł brutto. Opłata za stoisko handlowe o wym. 3x3m dla mieszkańców Gminy Choroszcz oraz przedsiębiorców zarejestrowanych na terenie Gminy Choroszcz wynosi 150 zł brutto; opłata za każde kolejne stoisko handlowe dla tych wystawców o wym. 3x3m wynosi kolejne 150 zł brutto;
  • za stoisko gastronomiczne, gdzie serwowane są posiłki, o wym. 3x4m wynosi 300 zł brutto, opłata za każde kolejne stoisko gastronomiczne o wym. 3×4m wynosi kolejne 300 zł brutto;
  • za stoisko rękodzielnicze o wym. 3x3m wynosi 150 zł brutto; rękodzielnicy zrzeszeni w Stowarzyszeniu Twórców Ludowych, posiadający aktualną legitymację członkowską podlegają zwolnieniu z opłaty za stoisko; zwolnienie dotyczy jednego stoiska 3×3m – w przypadku większego stoiska obowiązuje opłata 150 zł brutto za kolejne stoisko. Do strefy rękodzielniczej mogą się zgłaszać wystawcy, których własnoręcznie wykonany asortyment stanowi co najmniej 50% całości oferty. Organizator będzie weryfikował asortyment podczas imprezy. W razie stwierdzenia nieprawidłowości, zostanie naliczona opłata w dwukrotnej wysokości jak za stoisko handlowe. Organizator zastrzega sobie prawo przesunięcia wystawcy do alei handlowej (za odpowiednią opłatą) w przypadku, gdy zgłoszony asortyment nie jest zgodny ze stanem rzeczywistym;
  • za stoisko w strefie promocyjnej (o charakterze edukacyjnym) Organizator nie pobiera opłat ani za stoisko ani za dostęp do prądu i auto za stoiskiem od fundacji, organizacji pozarządowych czy instytucji publicznych; firmy prywatne zobowiązane są uiścić opłatę o równowartości stoiska w strefie HANDLOWEJ. Organizator zastrzega sobie prawo weryfikacji stoisk w strefie promocyjnej.
  1. Opłaty za parkowanie pojazdu oraz podłączenie do prądu:
  • za umożliwienie zaparkowania pojazdu przy stanowisku dodatkowa opłata wynosi 50 zł brutto,
  • za dostęp do prądu opłata wynosi 100 zł brutto.

*opłata za prąd i auto przy stanowisku dotyczą wszystkich rodzajów stoisk, w tym zwolnionych z opłat oraz ze stosownymi ulgami, prócz stoisk ze strefy edukacyjnej.

Dostęp do prądu będzie dostępny w odległości ok. 50 metrów – Organizator nie zapewnia przedłużaczy.

  1. Opłaty za stoisko, zsumowane z opłatą za parkowanie auta przy stoisku i dostęp do prądu muszą być uiszczone w ciągu 1 tygodnia od dnia zapisu (dla wystawców zgłaszających się pod koniec podanego okresu określonego w pkt. 5 – nie później niż do dn. 3 sierpnia do godz. 12.00), przelewem na konto Organizatora: 64 1020 1332 0000 1402 0945 0430 (Miejsko-Gminne Centrum Kultury i Sportu w Choroszczy, ul. H. Sienkiewicza 29, 16-070 Choroszcz), tytułem: „Stoisko Jarmark 2023 nazwa firmy/osoby”. BRAK WPŁATY W WYMAGANYM TERMINIE OZNACZA WYCOFANIE ZGŁOSZENIA.

Wystawcy są zobligowani do zapoznania się z regulaminem wystawców dostępnym do pobrania poniżej.

Powrót na początek strony