„Czyste Powietrze” – 2. dyżur w UM Choroszcz
Burmistrz Choroszczy wraz z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku zapraszają mieszkańców Gminy Choroszcz, zainteresowanych Programem „Czyste Powietrze”, na 2. dyżur doradcy energetycznego WFOŚiGW. Kolejne już konsultacje odbędą się w poniedziałek 11 października br. w godz. 9.00-14.00. Zapraszamy.
Gmina Choroszcz, podjęła współpracę z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Białymstoku, aby umożliwić mieszkańcom Gminy Choroszcz jak najlepszą informację oraz jak najsprawniejsze przygotowanie się do aplikowania w Programie „Czyste Powietrze”.
Program „Czyste Powietrze” to instrument dotacyjny, skierowany do właścicieli lub współwłaścicieli jednorodzinnych budynków mieszkalnych, lub wydzielonych w budynkach jednorodzinnych lokali mieszkalnych z wyodrębnioną księgą wieczystą. Program umożliwia uzyskanie dofinansowania na wymianę starych i nieefektywnych źródeł ciepła na paliwo stałe – na nowoczesne źródła ciepła, spełniające najwyższe normy, oraz przeprowadzenia niezbędnych prac termomodernizacyjnych budynku. Dotacja może wynosić do 30 000 zł – dla podstawowego poziomu dofinansowania i 37 000 zł – dla podwyższonego poziomu dofinansowania. Więcej na temat programu na: https://czystepowietrze.gov.pl/.
Aby przystąpić do programu, należy złożyć kompletny wniosek. Z kolei aby jak najlepiej się do tego przygotować, Gmina Choroszcz wraz z WFOŚiGW w Białymstoku proponuje skorzystać z 2. Już spotkania z doradcą energetycznym w formie indywidulanych konsultacji.
2. dyżur pracownika WFOŚiGW w Białymstoku odbędzie się
w poniedziałek 11 października 2021 roku
w godz. 9.00-14.00
w sali konferencyjnej
Urzędu Miejskiego w Choroszczy
(Choroszcz, ul. Dominikańska 2)
Podczas spotkania będzie można dowiedzieć się jak otrzymać dofinansowanie m.in. na: wymianę pieca, okien i drzwi oraz docieplenie budynku mieszkalnego.
Aby jak najlepiej skorzystać ze spotkania, poniżej wskazujemy jakie dane należy zgromadzić przed złożeniem wniosku o dofinansowanie:
INFORMACJE PODSTAWOWE
Okres realizacji przedsięwzięcia: data wystawienia pierwszej faktury (jeżeli została wystawiona).
Podstawowe dane wnioskodawcy: imię, nazwisko, PESEL, telefon, adres e-mail, adres zamieszkania itp.
Numer rachunku bankowego wnioskodawcy, nazwa banku (IBAN)
Ogólne informacje o budynku/wydzielonym lokalu mieszkalnym, w którym będzie realizowana inwestycja/przedsięwzięcie:
- adres,
- liczba lokali w budynku,
- nr księgi wieczystej, który obejmuje:
1) czteroznakowy kod wydziału ksiąg wieczystych sądu rejonowego, w którym księga została założona;
2) numer według repertorium ksiąg wieczystych oraz;
3) cyfrę kontrolną (1111/22222222/3)
Jeżeli księga wieczysta nie została założona, potrzebne będą inne dokumenty potwierdzające własność budynku (m.in. akt notarialny + aktualny wypis z rejestru gruntów),
- nr ewidencyjny działki,
- powierzchnia całkowita budynku,
- powierzchnia, na której prowadzona jest działalność gospodarcza,
- rok uzyskania pozwolenia na budowę lub rok oddania budynku do użytkowania.
ZAKRES PLANOWANEGO DO REALIZACJI PRZEDSIĘWZIĘCIA
- rodzaj planowanego źródła ciepła,: kocioł gazowy kondensacyjny, pompa ciepła, kocioł na biomasę… itd.
- powierzchnia planowanej do wymiany stolarki okiennej
- powierzchnia planowanej do wymiany stolarki drzwiowej
- planowana do ocieplenia powierzchnia:
- ścian zewnętrznych/przegród pionowych,
- dachu/stropodachu/stropu pod nieogrzewanym poddaszem,
- podłogi na gruncie/stropu nad piwnicą.
DOCHÓD
Poziom podstawowy:
- kwota dochodu z PIT,
- kwota dochodu z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego na podstawie 1 ha przeliczeniowego,
- kwota dochodu niepodlegającego opodatkowaniu.
Do wniosku nie trzeba dołączać dokumentów potwierdzających dochód.
Poziom podwyższony:
- zaświadczenie o wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu przypadającego na jednego członka gospodarstwa domowego, wydane przez prezydenta/wójta/burmistrza,
- kwota przychodu z tytułu prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej (jeżeli dotyczy).
Powyższe dane, w postaci tzw. check-listy dokumentów niezbędnych do sporządzenia wniosku o dofinansowanie, przedstawiamy także poniżej artykułu jako osobny plik.
Zapraszamy do skorzystania z konsultacji!