M-GOPS w Choroszczy szuka pracowników

Dyrektor Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy informuje o dwóch wolnych miejscach pracy na stanowisku pracownika socjalnego. Dokumenty można składać do 28 lutego do godz. 12.00. Szczegóły w tym zakresie przedstawiamy poniżej.

Choroszcz_HERB.png

Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Choroszczy informuje o następujących wolnych stanowiskach pracy:

  • pracownika socjalnego w wymiarze pełnego etatu na umowę o pracę,
  • pracownika socjalnego w wymiarze pełnego etatu na umowę o pracę na zastępstwo nieobecnego pracownika

Wymagania niezbędne:
* obywatelstwo polskie,
* pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych,
* stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,
* wykształcenie zgodnie z wymaganiami określonymi w art. 116 ust. 2 ustawy z dnia 12.03.2004 r. o pomocy społecznej, tj.:
- dyplom ukończenia studiów wyższych służb społecznych lub
- dyplom ukończenia studiów wyższych na kierunku praca socjalna lub
- dyplom ukończenia do dnia 31.12.2013 studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia lub nauki o rodzinie,
* posiadanie prawa jazdy kat. B.

Wymagania dodatkowe:
- mile widziane doświadczenie zawodowe na stanowisku pracownika socjalnego w OPS,
- znajomość regulacji prawnych z zakresu: pomocy społecznej, wsparcia rodziny i systemu pieczy zastępczej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie, ustawy o świadczeniach rodzinnych, funduszu alimentacyjnego, przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomani, kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, kodeksu postępowania administracyjnego, świadczeń opieki zdrowotnej i finansowych ze środków publicznych, promocji zatrudnienia i instytucji rynku pracy.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:
- udzielanie osobom informacji o przysługujących im uprawnieniach, świadczeniach i formach pomocy,
prowadzenie rozeznania sytuacji życiowej osób i rodzin ubiegających się o świadczenia pomocy społecznej, w szczególności przeprowadzanie wywiadów środowiskowych na terenie gminy,
- ustalanie uprawnień do świadczeń z pomocy społecznej oraz ich wysokości, po wnikliwej analizie zgromadzonej dokumentacji,
- prowadzenie postępowań administracyjnych w sprawach o przyznanie świadczeń z pomocy społecznej,
- pomoc osobom będącym w trudnej sytuacji życiowej i udzielanie poradnictwa dotyczącego możliwości rozwiązania problemów oraz udzielenia pomocy przez właściwe instytucje państwowe, samorządowe i organizacja pozarządowe,
- współpraca i współdziałanie z innymi specjalistami w celu wspierania w prawidłowym funkcjonowaniu osób i rodzin, w szczególności łagodzenie skutków ubóstwa,
- kierowanie do domów pomocy społecznej oraz umieszczanie w nich skierowanych osób oraz przygotowanie projektów decyzji dotyczących odpłatności za DPS,
- przygotowywanie decyzji administracyjnych, postanowień w sprawach indywidualnych z zakresu pomocy społecznej,
- przyjmowanie i przekazywanie odwołań od decyzji wraz z aktami sprawy organowi odwoławczemu,
- przygotowywanie list wypłat przyznanych świadczeń,
- prowadzenie bieżącej korespondencji dotyczącej świadczeń z pomocy społecznej,
- przygotowywanie materiałów statystycznych i analitycznych.

Wymagane dokumenty:
- list motywacyjny,
- życiorys (CV),
- kopie świadectw pracy,
- kopie dyplomów potwierdzające posiadane wykształcenie, uprawnienia, prawa jazdy,
- kopie zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursów lub szkoleń,
- oświadczenie kandydata o tym, iż nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe,
- oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystaniu z pełni praw publicznych.

Do wymaganych dokumentów aplikacyjnych powinno być dołączone oświadczenie o treści zgodnej z załącznikiem do niniejszego ogłoszenia

Warunki pracy na stanowisku:

W przypadku osób podejmujących po raz pierwszy pracę na stanowisku pomocniczym, umowa zostanie zawarta na czas określony, nie dłuższy niż 6 miesięcy.

Informacje dodatkowe:

W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia o naborze, wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w jednostce, w rozumieniu przepisów o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł poniżej 6%.

Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Choroszczy (Choroszcz, ul. Dominikańska 2) z dopiskiem: „Dotyczy naboru na stanowisko…..” w terminie do dnia 28 lutego 2023 roku do godz. 12.00.

Aplikacje, które wpłyną do Urzędu po wskazanym terminie, nie będą rozpatrywane.

Informacja o wynikach naboru zostanie zamieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Choroszczy (https://bip.choroszcz.pl) oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Choroszczy w Choroszczy (Choroszcz, ul. Dominikańska 2).

Więcej szczegółów w tej sprawie kandydaci uzyskają wchodząc na stronę: INFORMACJA o wolnych stanowiskach pracy - BIP Urzędu Miejskiego w Choroszczy

Powrót na początek strony