Zainteresowany kupnem ekogroszku? Potwierdź to
Gmina Choroszcz informuje, iż po pierwszym etapie dystrybucji tzw. węgla rządowego wśród mieszkańców, od grudnia 2022 roku do chwili obecnej samorząd Choroszczy zaoferował opał łącznie ponad 170 gospodarstwom. Obecnie Gmina Choroszcz przygotowuje się do zamówienia kolejnej partii ekogorszku. Mieszkańców zainteresowanych jego kupnem, prosimy o kontakt w tej sprawie z Urzędem Miejskim w Choroszczy: e-milowy, osobisty lub telefoniczny. W ten sposób zgłoszone zapotrzebowanie pozwoli samorządowi na racjonalny zakup kolejnej partii surowca. Na zgłoszenia mieszkańców zainteresowanych ekogroszkiem, Gmina Choroszcz czeka do 28 lutego br. Szczegóły przedstawiamy poniżej.
Bilans pierwszego etapu dystrybucji tzw. węgla rządowego w Gminie Choroszcz – to ok. 150 ton „orzecha” oraz 102 ton ekogroszku przekazanych pond 170 gospodarstwom Choroszczy. Ponieważ zasoby ekogroszku w składzie obsługującym Gminy Choroszcz wyczerpują się, samorząd prosi osoby zainteresowane zakupem tej frakcji węgla, potwierdziły chęć zakupu. Pozwoli to samorządowi na racjonalny zakup kolejnej partii surowca na początku marca 2023 roku.
Mieszkańców zainteresowanych kupnem ekogroszku, prosimy o informację w tej sprawie – do dnia 28.02.2023:
- poprzez adres: wegiel@choroszcz.pl;
- telefonicznie: 85 713 22 32;
- bezpośrednio do Urzędu Miejskiego w Choroszczy (Choroszcz, ul. Dominikańska 2; godziny pracy: pon. 9.00-17.00; wt.-pt. 7.30-15.30).
W razie pytań czy wątpliwości, prosimy o kontakt: 85 713 22 32.
*
Przypomnijmy, dystrybucja tzw. węgla rządowego wśród mieszkańców odbywa się na mocy rządowej ustawy, wedle której, cena zakupu węgla nie powinna przekraczać 2000 zł brutto za tonę. O zakup węgla „rządowego” po preferencyjnych cenach może ubiegać się osoba, która ma prawo do dodatku węglowego.
Obecnie, ze względu na uelastycznienie przepisów, we wniosku można zamówić maksymalnie 3 tony surowca – do zakupienia w sezonie grzewczym 2022/2023. Wniosek jest dostępny na www.choroszcz.pl lub w wersji papierowej – w Urzędzie Miejskim w Choroszczy.
Rodzaje węgla „rządowego”, jakie Gmina Choroszcz zakupuje, to:
- węgiel – groszek/ekogroszek luzem (granulacja 8-25 mm);
- węgiel – orzech luzem (granulacja 25-50 mm).
Węgiel zakupiony przez Gminę Choroszcz jest dystrybuowany mieszkańcom za pośrednictwem firmy MS Mateusz Śliwowski z siedzibą w Księżynie ul. Alberta 6 tel. 85 66 32 289, 85 66 31 855. Zachęcamy, by tam, przed zakupem, zweryfikować (obejrzeć) zamawiany surowiec.
Przypominamy, iż dystrybucja węgla „rządowego” przez Gminę Choroszcz prowadzona jest według kolejności składania wniosków. Po ich weryfikacji oraz po otrzymaniu wiadomości telefonicznej od pracownika Urzędu Miejskiego w Choroszczy o tym, że już można odbierać węgiel, Mieszkaniec proszony jest, by przybyć do UM w Choroszczy (ul. Dominikańska 2, pok. nr 16), gdzie opłaca fakturę za zakupiony węgiel i wraz z nią otrzymuje dokumenty uprawniające do odbioru węgla. Następnie Mieszkaniec kontaktuje się z firmą MS Mateusz Śliwowski, z którą ustala termin odbioru surowca, a także koszt jego dostawy. Informujemy, iż istnieje możliwość workowania zakupionego węgla, przy czym usługa ta jest dodatkowo płatna i również jest ustalana z Przedsiębiorcą realizującym dostawy.
W razie pytań czy wątpliwości, prosimy o kontakt: 85 713 22 32.
Fot. www.pixabay.com