Marketing inicjatyw lokalnych
Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego zaprasza do skorzystania z Trzeciej Misji Wydziału i wzięcia udziału w kursie pn. „Marketing inicjatyw lokalnych”. Właśnie trwa nabór do grup jesiennych.
„Marketing inicjatyw lokalnych” jest to kurs z zakresu praktycznych zastosowań marketingu, dedykowany osobom realizującym projekty na rzecz tworzenia i promocji oferty związanej ze społecznością lokalną (np. produkty turystyczne, wydarzenia kulturalne, sportowe, festyny i in.). Szkolenie tych osób może się przyczynić m.in. do wzrostu kompetencji samorządów oraz formalnych i nieformalnych organizacji (działających na rzecz ekonomicznego i społecznego rozwoju społeczności lokalnych) w obszarze wykorzystywania metod i narzędzi marketingowych do realizacji założonych celów rozwoju społeczności lokalnych.
Zajęcia są podzielone na 4 moduły tematyczne, omawiające podstawowe obszary kompetencji:
Moduł 1: Od produktu do marki – mechanizmy marketingu miejsc
Celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w wiedzę oraz metody tworzenia budowania wizerunku regionu. W programie zajęć uwzględniono nastepujące tematy:
- specyfika marketingu miejsc
- mieszanka marketingowa w marketingu miejsc
- proces planowania marketingowego
- tworzenie marek terytorialnych
- ocena i pomiar działalności marketingowej
Moduł 2: Nowoczesne metody komunikacji w marketingu miejsc
Celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w wiedzę na temat narzędzi komunikacji w marketingu oraz praktyczną umiejętność korzystania z nich. W zakres tematyczny szkolenia wejdzie:
- tworzenie planów promocji w marketingu miejsc
- metody komunikacji w marketing miejsc: charakterystyka, wady i zalety
- nowe media w marketingu miejsc
- inbound marketing, active advertising, influencer marketing
Moduł 3: Partnerstwo w marketingu miejsc
Celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w praktyczną wiedzę na temat metod nawiązywania i tworzenia współpracy regionalnej. W trakcie zajęć omówione będzie:
- tworzenie produktów sieciowych
- inicjowanie i zarządzanie relacjami partnerskimi
- współpraca z podmiotami publicznymi i prywatnymi
- marketing relacyjny i lojalnościowy w marketingu miejsc
Moduł 4: Event marketing, czyli jak wykorzystywać wydarzenia do realizacji celów marketingowych
Celem realizacji modułu jest wyposażenie uczestników w niezbędną wiedzę oraz praktyczne umiejętności w zakresie planowania i realizacji wydarzeń regionalnych. Na zajęciach zostanie omówione:
- event jako produkt marketingowy
- tworzenie pomysłów na eventy
- wybór grup docelowych i określanie celów eventów marketingowych
- planowanie cyklu życia oraz organizacji eventu marketingowego
- komunikacja marketingowa eventów
- pomiar skuteczności i efektywności eventów
Formuła: Zajęcia w ramach kursu będą realizowane w formie hybrydowej: częściowo w postaci spotkań on-line, a częściowo jako samodzielna praca z materiałami na platformie Moodle WNE UW pt. "Szkolenia".
Czas trwania kursu (jednego modułu) to 15 godzin dydaktycznych.
Zainteresowane osoby proszone są o wypełnienie formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie: https://www.wne.uw.edu.pl/pl/misja-wne/formularz-8
Więcej informacji znajduje się na: https://www.wne.uw.edu.pl/pl/misja-wne.
Na podst. mat. org./UM
Fot. www.foter.com