Wnioski na węgiel „rządowy” – można składać
Gmina Choroszcz informuje, iż przygotowuje się do sprzedaży Mieszkańcom węgla po preferencyjnych cenach – tzw. węgla rządowego. Według rządowej ustawy, cena zakupu surowca nie powinna przekraczać 2000 zł brutto za tonę. WAŻNE: cena nie obejmuje kosztów transportu węgla na posesję Mieszkańca. Zanim jednak węgiel będzie mógł być dystrybuowany, zgodnie z prawem, każdy chętny Mieszkaniec jest zobowiązany złożyć stosowny wniosek. Wnioski są dostępne poniżej oraz w siedzibie Urzędu. Prosimy je składać – zarówno w tradycyjnej, jak i elektronicznej formie – najpóźniej do 15 grudnia 2022.
Aby Mieszkańcy Gminy Choroszcz, zainteresowani kupnem tzw. węgla rządowego, mogli otrzymać surowiec po preferencyjnych cenach, zobowiązani są złożyć wniosek w tej sprawie. Formularz jest dostępny poniżej artykułu – jako osobny plik oraz można go pobrać z Urzędu Miejskiego w Choroszczy.
Wypełniony druk wniosku prosimy dostarczyć:
- bezpośrednio do Biura Podawczego w Urzędzie Miejskim w Choroszczy (Choroszcz, ul. Dominikańska 2; godziny pracy: pon. 9.00-17.00; wt.-pt. 7.30-15.30);
- na specjalnie utworzony adres: wegiel@choroszcz.pl UWAGA: złożony w ten sposób wniosek, zgodnie z ustawą, winien być opatrzony podpisem kwalifikowanym lub uwierzytelniony profilem zaufanym (zweryfikowany podpisem poprzez e-PUAP).
WAŻNE: o zakup węgla „rządowego” po preferencyjnych cenach można ubiegać się jednorazowo na rzecz danego gospodarstwa w danym sezonie grzewczym (osobno do 31.12.2022 oraz od 01.01.2023). Przypominamy również, iż o zakup węgla po preferencyjnych cenach może ubiegać się osoba, która ma prawo do dodatku węglowego.
WAŻNE: Wnioski o zakup węgla „rządowego” prosimy dostarczyć do Gminy najpóźniej do 15 grudnia 2022 roku – co jest terminem realnie umożliwiającym jego zakup przez Gminę i przekazania Państwu – Mieszkańcom.
Przypominamy, iż we wniosku maksymalnie można zamówić 1,5 t surowca – do zakupienia w obecnym sezonie grzewczym, czyli do 31.12.2022 (od 01.01.2023 – będzie to również max 1,5 t, zamawiane poprzez osobny wniosek).
Rodzaje węgla „rządowego”, jakie Gmina może zakupić, to:
- węgiel – groszek/ekogroszek luzem.
- węgiel „gruby”.
Uczulamy w tym momencie, iż Gmina Choroszcz nie ma wpływu na jakość surowca dostarczanego jej przez rząd do sprzedaży – certyfikaty produktu będą przekazywane Gminie dopiero z każdą dostawą otrzymanego surowca.
W tym momencie Gmina Choroszcz oczekuje na wnioski od Mieszkańców – o konkretnej dacie sprzedaży surowca oraz miejscu jego odbioru będziemy informować Państwa na bieżąco – jak tylko uda się sfinalizować wszelkie zawiłości prawno-finansowe związane z dystrybucją „rządowego” węgla. Niestety, prace nad procesem wciąż trwają, ponieważ zaproponowany przez Spółkę Państwową projekt umowy na dostawę węgla jest niekorzystny dla Gminy Choroszcz – co odbija się też na Mieszkańcach: największym problemem jest brak wskazanego konkretnego punktu odbioru „rządowego” węgla, który następnie będzie sprzedawany Mieszkańcom. Wedle obecnych zapisów, mogłoby się bowiem zdarzyć, że Gmina Choroszcz będzie musiała ponieść koszty transportu węgla np. z Gdańska czy Świnoujścia – a na to nie może sobie pozwolić. Prosimy więc o cierpliwość i wyrozumiałość. O szczegółach w tej sprawie będziemy Państwa na bieżąco informować.
Jednocześnie informujemy, iż na rynku pojawiły się oferty sprzedawców i pośredników sprzedaży węgla oferujących produkt po cenach niższych niż przewidywane w ustawie oraz z pominięciem procedur biurokratycznych nakładanych na Mieszkańców i samorządy.
W razie pytań lub wątpliwości, prosimy o kontakt telefoniczny: 85 713 22 32; 85 713 22 04.
Fot. www.pixabay.com