Zastępca Burmistrza Choroszczy i Sekretarz Gminy Choroszcz
mgr inż. Mirosław Zalewski
Absolwent Liceum Ogólnokształcącego im. Mikołaja Kopernika w Ostrowi Mazowieckiej. Wykształcenie wyższe zdobył na Akademii Rolniczo-Technicznej w Olsztynie, uzyskując tytuł magistra inżyniera geodezji urządzeń rolnych. Ukończył studia podyplomowe na Uniwersytecie Warmińsko-Mazurskim w Olsztynie w zakresie szacowania nieruchomości.
Doświadczenie zawodowe:
- geodezyjna branża wykonawcza:
- Kierownik Rejonowych Oddziałów w Sokółce i Dąbrowie Białostockiej Wojewódzkiego Biura Geodezji i Terenów Rolnych w Białymstoku
- uzyskanie uprawnień zawodowych w zakresie geodezyjnych pomiarów sytuacyjno-wysokościowych, realizacyjnych i inwentaryzacyjnych, a także rozgraniczeń i podziałów nieruchomości oraz sporządzania dokumentacji do celów prawnych (1992)
- prowadzenie własnej działalności geodety uprawnionego oraz pełnienie funkcji biegłego sądowego przy Sądzie Okręgowym w Białymstoku (2002-2011)
- administracja publiczna: Kierownik Refaratu Geodezji, Gospodarki Gruntami i Rolnictwa w Urzędzie Miejskim w Choroszczy (1997-2000), Zastępca Geodety Powiatowego oraz Naczelnika Wydziału Geodezji Katastru i Nieruchomości w Starostwie Powiatowym w Białymstoku (2000-2007)
- działalność społeczna:
- członek Komisji Legislacyjnej przy Zarządzie Głównym Stowarzyszenia Geodetów Polskich
- autor publikowanych w czasopismach branżowych wielu artykułów z zakresu geodezji i gospodarki nieruchomościami.
Mirosław Zalewski obowiązki Sekretarza Gminy Choroszcz pełni od kwietnia 2007 roku. W latach 2007-2014 oraz od września 2021 roku łączy je z funkcją Zastępcy Burmistrza Choroszczy.
Zakres obowiązków Zastępcy Burmistrza obejmuje w szczególności:
- gospodarkę komunalną i mieszkaniową
- utrzymanie czystości i porządku
- ochronę środowiska i gospodarkę wodną
- gospodarkę odpadami
- zamówienia publiczne
Zakres obowiązków Sekretarza Gminy Choroszcz obejmuje w szczególności:
- geodezję i gospodarkę gruntami
- rolnictwo
- gospodarkę przestrzenną
- ochronę zwierząt
- nadzór nad organizacją i funkcjonowaniem Urzędu oraz koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne komórki organizacyjne
- opracowywanie projektów Statutu Gminy i Regulaminu Organizacyjnego Urzędu
- nadzór nad przygotowaniem projektów uchwał Rady Miejskiej i zarządzeń Burmistrza
- rozpatrywanie skarg skierowanych do Burmistrza, badanie zasadności skarg, analizowanie źródeł i przyczyn ich powstania
- koordynowanie działalności kontrolnej Urzędu
- koordynowanie realizacji zaleceń pokontrolnych wynikających z ustaleń kontroli zewnętrznych
- przyjmowanie ustnego oświadczenia woli spadkodawców
Zastępca Burmistrza Choroszczy i Sekretarz Gminy Choroszcz
przyjmuje Szanownych Państwa – Mieszkańców Gminy Choroszcz oraz innych Interesantów
w godzinach pracy Urzędu,
po wcześniejszym telefonicznym umówieniu się: 85 713 22 00.